Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2018
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 513817
Vineri, 14 Decembrie, 2018
Actualizare: 31 mai 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 18. GÂNDIRE ORIGINALĂ

Profil creativ

Schemă de punctare

b) Gândire neconvenţională (nonconformism):
- generează idei şi concepţii noi, prin schimbarea percepţiilor, a mentalităţii şi a modului de a gândi, determinând atitudini neconstrânse, adoptând atitudini noi faţă de informaţii vechi, pregătit să-şi asume riscuri (în gândire şi acţiune), cu spirit de aventură, umor în comunicare etc.;
- rezolvă probleme cu metode neobişnuite, produce soluţii posibile la o problemă, ignorând voit ordinea cunoscută a lucrurilor, mergând până la „sfidarea logicii”;
a) Gândire originală:
- produce idei, soluţii noi, rar întâlnite din punct de vedere statistic, combinând elemente variate (idei, forme, relaţii, obiecte etc.), pentru a obţine noi semnificaţii, utilizări;
- obţine produse interesante, surprinzătoare, până la umor, folosind ideile, ipotezele în asociaţii neaşteptate, îndepărtate, realizând finaluri surpriză, folosind metode noi de procesare a informaţiei, altele decât cele uzuale, curente.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu generează idei şi concepţii noi;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu foloseşte metode noi de procesare a informaţiei, altele decât cele uzuale, curente; nu obţine produse interesante, surprinzătoare;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: încearcă să rezolve probleme cu metode neobişnuite, să genereze idei şi concepţii noi prin schimbarea modului de a gândi, adoptând atitudini noi faţă de informaţii vechi;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: generează idei şi concepţii noi, prin schimbarea percepţiilor, a mentalităţii; combină elemente variate (idei, forme, relaţii, obiecte etc.), pentru a obţine noi semnificaţii, utilizări; obţine produse interesante, surprinzătoare, folosind ideile, ipotezele în asociaţii neaşteptate, îndepărtate, realizând finaluri surpriză; produce idei, soluţii noi, rar întâlnite din punct de vedere statistic;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 19. INOVARE

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Putere creatoare:
- lasă frâu liber imaginaţiei, eliberat de inhibiţii şi blocaje, manifestând încredere în sine, în posibilităţile personale de a realiza ceva, optimism, fascinaţie, entuziasm;
- îşi asumă sarcini complexe, care necesită timp de investigaţie, explorând în diverse direcţii ale căror produse au un caracter de noutate, manifestând disponibilitate pentru tehnici de lucru care stimulează gândirea creativă, perseverenţă, tenacitate, răbdare, devotament, niveluri înalte de interes, standarde înalte pentru propria muncă etc.;
b) Abordarea principiilor:
- pătrunde în esenţa fenomenelor observate, înţelege profund problemele, formulând noi probleme şi răspunsuri, predicţii fundamentale, descoperind sau generând principii noi, neobişnuite, neuzuale de relaţionare a datelor existente;
- dezvoltă concepte şi modele noi (teoretice sau experimentale), principii şi ipoteze, absorbind şi reorganizând experienţa dintr-un domeniu, restructurând sau reorganizând sistemul de cunoştinţe şi de reguli învăţate.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă optimism, fascinaţie, entuziasm, încredere în sine, în posibilităţile personale de a realiza ceva;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu îşi asumă sarcini complexe, care necesită timp de investigaţie;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: îşi asumă sarcini complexe, explorând în diverse direcţii; nu pătrunde în esenţa fenomenelor abordate;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: explorează în diverse direcţii ale căror produse au un caracter de noutate; manifestă disponibilitate pentru tehnici de lucru care stimulează gândirea creativă, perseverenţa, tenacitatea, răbdarea, devotamentul; manifestă niveluri înalte de interes şi standarde înalte pentru propria muncă; pătrunde în esenţa fenomenelor observate, absorbind şi reorganizând experienţa dintr-un domeniu, pentru a înţelege profund problemele, a formula noi probleme şi răspunsuri, a descoperi principii noi de relaţionare a datelor existente, a dezvolta concepte şi modele ştiinţifice noi, a restructura sau reorganiza sistemul de cunoştinţe şi de reguli învăţate;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel inovator.

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Primii pasi in cercetarea stiintifica - program de initiere a elevilor
Etapa judeteana, Iasi 2019
Etapa interjudeteana, 1 - 2 iunie 2019
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2018 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro