Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2017
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 474794
Luni, 26 Februarie, 2018
Actualizare: 14 ianuarie 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 16. IMAGINAŢIE (fantezie, invenţie, născocire, ficţiune, plăsmuire)

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Gândire laterală:
- gândeşte liber, într-o mişcare pe orizontală (nedirecţionată, neghidată de un plan, neorientată spre un scop precis, presupunând mai multe posibilităţi), bazat pe reprezentări şi asociaţii libere de imagini şi idei;
- recurge la fantezie, imaginaţie, „abandonare imaginativă” în sinteză cu gândirea ştiinţifică, recombină imagini, senzaţii cu reprezentări ştiinţifice, creând fantezii, ficţiuni, analogii, plăsmuiri minuţioase şi subtile de situaţii irealizabile, dar posibile;
b) Reverie:
- asociază lucruri, împrejurări, fenomene cu stări sufleteşti, reconfigurând cunoştinţele în imagini noi, îmbogăţite cu experienţa afectivă proprie, reconfigurând noţiunile în sensul dorinţelor, năzuinţelor proprii;
- manifestă preocupare pentru miturile, metaforele şi ficţiunile ştiinţei etc., înclinaţii către basm, mitologie, povestiri fantastice, construcţii tehnice etc.;

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă preocupare pentru ficţiunile ştiinţei;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu recurge la fantezie, imaginaţie, în sinteză cu gândirea ştiinţifică;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: manifestă înclinaţii către basm, mitologie, povestiri fantastice, construcţii tehnice etc., gândind liber, bazat pe asocierea lucrurilor, împrejurărilor, fenomenelor cu stări sufleteşti; nu produce cunoştinţe ştiinţifice reconfigurate în imagini noi, îmbogăţite cu experienţa afectivă proprie;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: recurge la „abandonare imaginativă” în sinteză cu gândirea ştiinţifică; recombină imagini, senzaţii cu reprezentări ştiinţifice; reconfigurează cunoştinţele în imagini noi, în sensul dorinţelor, năzuinţelor proprii, îmbogăţite cu experienţa afectivă proprie; creează fantezii, ficţiuni, analogii, plăsmuiri minuţioase şi subtile de situaţii irealizabile, dar posibile (în termeni ştiinţifici);
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 17. MESAJ ESTETIC

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Unitate compoziţională:
- sensibil la unitatea grafică, logică, psihologică, estetică a produsului realizat;
- preocupat de claritate, precizie, coerenţă, armonie stilistică în alegerea reprezentărilor caracteristice, esenţiale ale obiectelor, fenomenelor, evenimentelor;
b) Varietate şi echilibru compoziţional:
- preocupat de complexitatea răspunsului personal în utilizarea conceptelor, realizând conexiuni util-estetic, subliniind mesajul estetic propriu;
- preocupat de realizarea echilibrului subiect-temă într-o tehnică adecvată, manifestând cunoştinţe şi deprinderi variate, ca elemente de sprijin pentru rezolvarea problemei.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: încadrează vag mesajul în temă, în subiect; tehnică improvizată, stil deficient;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: încadrează convenţional mesajul în temă; tehnică improvizată, stil deficient;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: codifică/ decodifică mesajul lucrării în manieră convenţională; încadrează convenţional mesajul în temă, în subiect; stil sugestiv; insuficient preocupat de claritate, precizie, coerenţă în alegerea reprezentărilor caracteristice ale obiectelor, fenomenelor, evenimentelor; nu manifestă cunoştinţe şi deprinderi ştiinţifice şi artistice variate, ca elemente de sprijin pentru rezolvarea problemei;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: codifică/ decodifică mesajul lucrării în manieră proprie; sensibil la unitatea estetică (grafică, logică, psihologică) a produsului realizat; preocupat de echilibrul subiect-temă într-o tehnică adecvată, sugestivă, personalizată; preocupat de claritate, precizie, coerenţă, armonie stilistică în alegerea reprezentărilor esenţiale ale obiectelor, fenomenelor, evenimentelor; manifestând cunoştinţe aprofundate şi deprinderi variate, ca elemente de sprijin pentru rezolvarea problemei; preocupat de complexitatea răspunsului personal în utilizarea conceptelor, realizând conexiuni util-estetic, subliniind mesajul estetic propriu;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Etapa judeteana, Iasi 2018
Etapa interjudeteana, 26-27-28 mai 2018:
Statiune Mamaia - Fizica si Electronica;
Iasi - Electrotehnica si Mecanica - Univ. Tehnica "Gh. Asachi" Iasi, Facultatea de Inginerie Electrica, Energetica si Informatica Aplicata; Facultatea de Mecanica
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2017 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro