Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2018
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 505439
Miercuri, 15 August, 2018
Actualizare: 31 mai 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 14. PLAUZIBILITATE (a adecva soluţiile problemelor la realitate)

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Plauzibilitate (conformitate cu realitatea):
- raportează ideile la realitate - etalonul aprecierii şi autoaprecierii - apreciind calitatea, justeţea, conformitatea ideilor cu criterii ale realităţii, identificând idealizări, absurdităţi tehnice, deosebind produsele care sunt rezultatul imaginaţiei aplicate la realitate de producţiile aberante şi rupte de realitate, corelând noutatea la criteriul realităţii;
- gândeşte în termeni de aspecte particulare (materiale, fenomene, evenimente, nevoi umane), preocupat cu relaţii de contingenţă (întăriri pozitive sau negative) între situaţiile observate în timp şi spaţiu;
b) Aplicabilitate:
- identifică posibilităţi de aplicare a produselor realizate, limitele utilizării unor produse, valorificând resurse materiale şi judecând utilitatea sau eficienţa produsului în termeni de nevoi practice care răspunde (tehnice, economice, umane, ecologice, morale etc.);
- sensibil la aplicaţiile şi implicaţiile în practică a soluţiilor unei probleme, preocupat de ceea ce poate să apară ca plauzibil sau realist, apreciind succesul în termeni de eficienţă, validitate, aplicabilitate etc.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu distinge produsele care sunt idealizări, absurdităţi tehnice, rezultatul imaginaţiei aplicate la realitate de producţiile aberante şi rupte de realitate;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu gândeşte problemele în termeni de răspunsuri aplicabile, plauzibile;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: încearcă să raporteze ideile la realitate, preocupat de ceea ce poate să apară ca plauzibil sau realist; capabil să identifice idealizări, absurdităţi tehnice, deosebind producţiile aberante şi rupte de realitate; nu gândeşte în termeni de limite a utilizării unor materiale sau produse;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: corelează noutatea la realitate; apreciază succesul în termeni de posibilităţi de aplicare a produsului realizat, judecă utilitatea sau eficienţa produsului în termeni de nevoi practice la care răspunde; nu identifică riguros limitele utilizării produselor realizate, nu valorifică eficient resurse materiale, posibilităţi de aplicare a produselor realizate;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 15. DESIGN  

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Planificare:
- reflectează asupra obiectelor particulare şi a semnificaţiei acţiunilor asupra lor, focalizat pe experienţa personală, înclinat către provocarea unor fenomene, realizarea unor produse funcţionale: „Ce trebuie să fac asupra unor lucruri, pentru a le schimba pe celelalte în modul dorit?”; „Este o anumită acţiune esenţială pentru scopul care trebuie atins?”;
- analizează detalii structurale şi funcţionale în termeni de ergonomie, fiabilitate, anduranţă, estetică, utilitate etc., călăuzit de plan (scop, sarcini, repartizarea efortului, a resurselor etc.), valorificând materiale, relaţii, norme;
b) Execuţie:
- execută acţiuni practice (diagnostic, depanare, reglare, modificare, construire), percepând cu uşurinţă relaţii spaţio-temporale (forme, distanţe, combinări în spaţiu, mişcări), estimând cu precizie valori, mărimi, manifestând o bună coordonare senzorio-motorie, lucrând scrupulos, analizând corect şi critic construcţia şi funcţionarea unui dispozitiv, adaptând şi transformând procedeele şi tehnicile, realizând produse finite adecvate la scop;
- preocupat de validitatea tehnică a acţiunii, găsind succesul unui plan de acţiune în acordul cerinţelor şi al rezultatelor cu nevoile practice reale, rezultatele acţiunii fiind schimbări atât în obiectele gândirii (construirea unora noi, schimbarea cursului unor evenimente etc.), cât şi în comportamentul oamenilor.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu este preocupat de validitatea tehnică a acţiunii, produsului, de acordul cu nevoile practice reale;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu analizează detalii structurale şi funcţionale în termeni de ergonomie, fiabilitate, anduranţă, estetică, utilitate etc.;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: înclinat către realizarea unor produse funcţionale, provocarea unor fenomene; manifestă o bună coordonare senzorio-motorie, estimează cu precizie valori, mărimi; execută unele acţiuni practice (reglare, modificare, construire), lucrând scrupulos; nu analizează critic construcţia/ funcţionarea unui dispozitiv;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: reflectează asupra obiectelor şi a acţiunii asupra lor, focalizat pe experienţa personală; analizează detalii structurale şi funcţionale în termeni de ergonomie, fiabilitate, anduranţă, estetică, utilitate etc.; execută cu uşurinţă acţiuni practice (diagnostic, depanare, reglare, modificare, construire); adaptează şi transformă cu eleganţă procedeele şi tehnicile, pentru a realiza produse finite adecvate la scop; nu valorifică suficient materiale, relaţii, norme în scopul realizării planului (sarcini, repartizarea efortului, a resurselor etc.);
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Primii pasi in cercetarea stiintifica - program de initiere a elevilor
Etapa judeteana, Iasi 2018
Etapa interjudeteana, 26-28 mai 2018
- Statiunea Mamaia - Fizica, 26-28 mai 2018;
- Iasi : Electronica, Electrotehnica si Mecanica, 26-27 mai 2018
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2018 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro