Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2018
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 505439
Miercuri, 15 August, 2018
Actualizare: 31 mai 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 12. FLUENŢĂ

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Productivitatea gândirii ştiinţifice (fluiditate, debit în producţia ideativă):
- manifestă uşurinţă în înlănţuirea imaginilor, rapiditate în realizarea asociaţiilor, producând o mare cantitate de soluţii la o problemă, realizând cu uşurinţă asociaţii multiple;
- pune mai puţin accent pe soluţiile cu totul noi, în favoarea explorării meticuloase şi rapide a soluţiilor posibile, cunoscute şi necunoscute, pentru a găsi soluţii multiple la o problemă;
b) Gândire în evantai:
- gândeşte divergent, caută soluţii în mai multe direcţii, pe mai multe căi, analizând şi evaluând alternativele posibile, găsind cât mai multe consecinţe ale unei idei;
- variază procedeele folosite în generarea soluţiilor, ideilor, multiplicând şi diversificând mijloacele de rezolvare a unei probleme, plecând de la o situaţie dată.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă un debit semnificativ în producţia ideativă;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: neglijează explorarea soluţiilor posibile la problema propusă;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: manifestă uşurinţă în înlănţuirea imaginilor, rapiditate în realizarea asociaţiilor; nu produce o cantitate semnificativă de soluţii la problema propusă;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: produce o cantitate semnificativă de soluţii la problema propusă, realizând cu uşurinţă asociaţii multiple ( de exemplu, descrie multiple posibilităţi de întrebuinţare a unui obiect, de aplicare a unui fenomen etc.); gândeşte divergent, caută soluţii analizând şi evaluând alternativele posibile, găsind mai multe consecinţe ale unei idei; nu variază procedeele folosite în generarea soluţiilor, ideilor;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 13. INVENTIVITATE

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Gândire euristică:
- gândeşte euristic „într-o manieră algoritmică”, adică rezolvă probleme folosind operaţii şi procedee nestandardizate, într-un proces de elaborare continuă, prin încercare şi eroare, alegând calea/ soluţia potrivită într-o situaţie dată, valorificând încercările reuşite;
- dezvoltă euristici de rezolvare a problemelor cum sunt (Ed Sickafus): pluralizarea (divizarea sau multiplicarea obiectelor), redistribuirea (schimbarea atribuirii funcţiilor la obiecte), redimensionarea (schimbarea valorilor şi a relaţiilor între caracteristicile obiectelor);
b) Ingeniozitate:
- realizează cu uşurinţă transferuri în situaţii variate, operând cu elemente obişnuite în situaţii noi, producând noi utilizări ale elementelor vechi, transformând funcţia unui obiect pentru a-l face util într-o formă nouă etc.;
- gândeşte eficient în abordarea unor situaţii noi, neobişnuite, incerte (probleme insuficient definite), optând pentru căile de rezolvare pe baza principiului efortului minim, combinând elementele în mod economic, pentru a realiza scopul/ funcţia obiectului.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă abilităţi de gândire euristică;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: operează cu elemente obişnuite în situaţii obişnuite;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: foloseşte unele operaţii şi procedee nestandardizate, prin încercare şi eroare, în rezolvarea problemei propuse; nu valorifică încercările reuşite;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: dezvoltă unele euristici de rezolvare a problemelor, transferuri în situaţii variate, operând cu elemente obişnuite în situaţii noi, producând noi utilizări; nu combină elementele cu suficientă economie, pentru a rezolva problema, a realiza scopul/ funcţia obiectului abordat;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

 

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Primii pasi in cercetarea stiintifica - program de initiere a elevilor
Etapa judeteana, Iasi 2018
Etapa interjudeteana, 26-28 mai 2018
- Statiunea Mamaia - Fizica, 26-28 mai 2018;
- Iasi : Electronica, Electrotehnica si Mecanica, 26-27 mai 2018
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2018 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro