Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2018
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 508928
Miercuri, 17 Octombrie, 2018
Actualizare: 31 mai 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 6. FLEXIBILITATE

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Flexibilitate spontană:
- operează cu elemente variate (noţiuni, termeni, obiecte, fenomene), schimbând rapid sfera gândirii, domeniul de referinţă, centrul de interes, modificând rapid direcţia gândirii, când situaţia impune schimbarea punctului de vedere;
- manifestă deschidere spre diversitate, spre analiza şi evaluarea alternativelor posibile etc.;
b) Flexibilitate de adaptare (adaptare cognitivă la un mediu în schimbare, capacitatea de a accepta schimbarea, ambiguitatea, incertitudinea, surprizele):
- propune îmbunătăţiri, acolo unde opinia colectivă socoteşte totul definitiv şi de neschimbat, renunţând la şabloane, stereotipuri, automatisme, restructurând vechile legături şi adoptând altele noi, învăţând din greşeli, reprofilând vechile scheme operaţionale în situaţii noi;
- manifestă disponibilitatea de a vedea diferite lucruri din multiple perspective, de a privi obiectele, fenomenele din alte punct de vedere, de a controla, manipula diferite situaţii în diferite feluri, de a opera transferuri în situaţii variate, de a rezolva probleme în moduri noi, de a înţelege şi aprecia punctele de vedere ale altora.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu abordează variat, adecvat probleme, noţiuni, termeni, obiecte, fenomene, metode;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu propune îmbunătăţiri, nu manifestă deschidere spre diversitate, spre analiza şi evaluarea alternativelor posibile etc.;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: manifestă disponibilitatea de a privi obiectele, fenomenele abordate dintr-un alt punct de vedere, de a schimba centrul tradiţional de interes; nu propune îmbunătăţiri, restructurări ale vechilor legături;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: abordează variat elementele (probleme, teme, obiecte, fenomene, noţiuni, termeni), încercând să înţeleagă fundamentele unui fenomen, unei probleme, relaţii; operează transferuri în situaţii variate, manifestând deschidere spre diversitate, spre analiza şi evaluarea alternativelor posibile, propunând îmbunătăţiri;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 7. REDEFINIRE

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Capacitate combinativă:
- combină elemente variate (noţiuni, termeni, idei, obiecte, relaţii) în asociaţii noi, în scopul îndeplinirii unei anumite funcţii;
- obţine idei noi, interesante, surprinzătoare, folosind obiecte, noţiuni, termeni într-o manieră nouă, neobişnuită etc.;
b) Flexibilitate de redefinire:
- interpretează divergent (multiplu), găsind lucrurilor (noţiuni, termeni, obiecte, elemente) noi valenţe, noi semnificaţii, în vederea unor noi întrebuinţări, renunţând la interpretările obişnuite;
- redefineşte, restructurează, schimbă, transformă funcţia unui lucru, pentru a-l face util într-o formă nouă, transformă continuu funcţiile obiectelor, folosind obiectele în maniere noi, neobişnuite, în scopuri noi, în întregul lor sau în parte, optând pentru modalitatea de lucru mai economică etc.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu obţine idei interesante;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu obţine idei interesante; capacitate combinativă redusă (de noţiuni, termeni, idei, obiecte, relaţii etc.);
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: încearcă să obţină idei noi, interesante, surprinzătoare, folosind elemente (obiecte, noţiuni, termeni) într-o manieră nouă, neobişnuită etc.;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: combină elemente variate în asociaţii noi; obţine idei noi, interesante, surprinzătoare, folosind obiecte (noţiuni, termeni, idei, fenomene, relaţii) într-o manieră neobişnuită; restructurează, schimbă, transformă funcţiile lucrurilor, găsindu-le noi valenţe, semnificaţii, în scopul îndeplinirii unei anumite funcţii, întrebuinţări într-o formă nouă etc.;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Primii pasi in cercetarea stiintifica - program de initiere a elevilor
Etapa judeteana, Iasi 2019
Etapa interjudeteana, 1 - 2 iunie 2019
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2018 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro