Concursul de creativitate in fizica si tehnologii "Stefan Procopiu"
  • Home
  • Editia 2018
  • Sectiuni
  • Evaluare
  • Editii
  • Press & Media
  • Anunturi
  • Cautare
Argumente pedagogice
Dictionar metodic
A. Olar, Bionica
Mecatronica si integronica
Monografiile concursului
Galeriile concursului
Initiatori
Elevi participanti
Galerie foto
Īntrebari si raspunsuri - convorbiri metodice, puncte de vedere
Chestionar
Coordonatori metodici ai sectiunilor
Forum
Contact
Accesari : 513821
Vineri, 14 Decembrie, 2018
Actualizare: 31 mai 2018

 


CRITERII DE EVALUARE

C 4. SPIRIT DE OBSERVAŢIE

Profil cognitiv

Schemă de punctare

a) Senzitivitate perceptivă:
- exprimă (în comunicare, în gândire, în raţionamente, prin produsele realizate, prin comportamente) acuitatea simţurilor, bogăţia senzaţiilor, a experienţelor proprii, manifestând receptivitate la stimuli diverşi (vizuali, auditivi, tactili), deschidere faţă de experienţă, faţă de nou;
- este receptiv la critică, implicând propria responsabilitate în comunicare, în formularea concluziilor, în realizarea produsului etc.;
b) Flexibilitate asociativă:
- realizează corelaţii rapide (comparaţii, asemănări, analogii) între obiecte, fenomene, însuşiri, surprinzând rapid şi precis semnificaţii, relaţii;
- percepe aspecte (însuşiri, cauze, corelaţii) mai puţin sesizabile ale fenomenelor, utilizând asociaţii inedite, neaşteptate, ascunse.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel slab: nu manifestă spirit de observaţie, nu se implică în probleme particulare, rezultând din observaţii personale (teoretice sau observaţionale);
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: sesizează unele aspecte particulare (teoretice sau observaţionale), dar nu culege date şi nu formulează ipoteze asupra lor;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: se implică în probleme particulare (teoretice sau observaţionale/ empirice) pentru a le rezolva, căutând să verifice ipoteze, relaţii, consecinţe, implicaţii;
7-8 p Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: manifestă deschidere faţă de noutate; percepe aspecte (însuşiri, cauze, corelaţii) mai puţin sesizabile ale fenomenelor abordate, utilizând asociaţii inedite, neaşteptate, ascunse; situează problema, tema, concluziile în contextul experienţelor proprii;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

C 5. PERSPICACITATE

Profil creativ

Schemă de punctare

a) Intuiţie:
- înţelege rapid relaţiile, sensurile, explicaţiile (adesea găsind răspunsul corect înaintea celorlalţi);
- evaluează situaţii, împrejurări cu discernământ, rezolvă probleme, analizează, abstractizează, sintetizează informaţii, trage concluzii  cuprinzătoare, la un nivel ridicat;
b) Perspicacitate (sinonime: fler, agerime, pătrundere, isteţime, ascuţimea minţii, acuitatea spiritului de observaţie, a înţelegerii):
- pătrunde în profunzimea, esenţa fenomenelor şi ideilor abordate, nuanţând gândirea, discriminând subtil semnificaţiile, disociind informaţiile relevante de cele nerelevante etc.;
- găseşte rapid soluţii la probleme dificile, acolo unde nu se aplică algoritmi şi reguli cunoscute, metode simple şi elegante de rezolvare, care duc la o soluţie mai simplă.

1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă discernământ în evaluarea situaţiilor, împrejurărilor propuse;
3-4 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel mediu: nu manifestă discernământ în evaluarea situaţiilor, împrejurărilor propuse;
5-6 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel mediu: nu pătrunde în profunzimea, esenţa fenomenelor şi ideilor abordate; nu trage concluzii  cuprinzătoare, la un nivel ştiinţific ridicat;
7-8 p. Îndeplineşte majoritatea criteriilor, la un nivel bun: pătrunde în profunzimea, esenţa fenomenelor şi ideilor abordate, nuanţând gândirea, discriminând subtil semnificaţiile, disociind informaţiile relevante de cele nerelevante etc.; propune soluţii la probleme dificile, metode simple şi elegante de rezolvare;
9-10 p. Îndeplineşte toate criteriile, la un nivel excelent.

 

Organizare si desfasurare
Parteneriate & Programe comune
Primii pasi in cercetarea stiintifica - program de initiere a elevilor
Etapa judeteana, Iasi 2019
Etapa interjudeteana, 1 - 2 iunie 2019
Tabara de creativitate stiintifica a Concursului "Stefan Procopiu"
Site-uri recomandate
Link

Site coordonat de :
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi)            Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi)
2006-2018 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu"
site gazduit de mxhost.ro